top of page

נטע צעק "רימון" ונשכב על הרימון ובכך הקריב את עצמו כדי להציל את אירן.

נטע ליבשטיין

נטע ליבשטיין מכפר עזה, אחיינו של אופיר ליפשטיין שנרצח ב-7 באוקטובר, היה חייל קרבי בצנחנים שרק כמה שבועות לפני השבת השחורה השתחרר משירות בחטיבת הצנחנים. נטע בילה את הסופ"ש יחד עם בת זוגתו אירן בקיבוץ. ב6:30 נטע ואירן התעוררו לצבע אדום אבל נשארו במיטה שהייתה בממ"ד. שניהם תושבי הדרום ורגילים לסבבי ירי ולא חשבו שיש משהו מיוחד. כמה דקות לאחר מכן באיזור 7:00 הם כבר שמעו קולות ירי. ב8:00 בבוקר נטע גילה שסבתו נרצחה וכמה דקות לאחר מכן גם גילה שדודו, אופיר ליבשטיין נרצח. ב11:00 בבוקר כבר נשמעו קולות ירי שמתקרבים אליהם לבית, באישור הדור הצעיר בקיבוץ. 


נטע ואירן נעלו את עצמם בתוך הממ"ד כאשר באותו זמן הם שומעים את המחבלים שוברים את הדלת והחלונות של הדירה. המחבלים פתחו את דלת הממד וזרקו שני רימונים. הם פצעו את הזוג אבל לא הרגו אותם. לאחר שהמחבלים זרקו את הרימון השלישי שנחת ליד אירן, נטע צעק "רימון" ונשכב על הרימון ובכך הקריב את עצמו כדי להציל את אירן. 


אירן התחבאה לאחר מכן מתחת למיטה ליד גופתו של בן זוגה ובכך הצליחה להינצל. אירן היתה צריכה לחתוך טייץ ולנשום דרכו בזמן שהמחבלים הציתו את הבית. רק לאחר דקות ארוכות המחבלים עזבו ואירן הצליחה לכבות את השריפה. לאחר מכן אירן חזרה לממד ושכבה שעות ליד גופתו של נטע בזמן שמחבלים נכנסים ויוצאים מהדירה שלהם כאשר הם מנהלים קרב יריות מול חיילי צה"ל. רק לאחר 5 שעות שנמשכו נצח חיילי צה"ל חילצו את אירן תחת אש מחבלים. אירן ונטע היו זוג צעיר שתכננו להתחתן באפריל 2024.

עוד סיפורי גבורה

Logo Israel War Database6.png

יש לך עוד מידע לשתף את העולם? כתבו לנו

© 2024 מבית היוצר של הביטחוניסטים.

בנייה ועדכון שוטף: ישי גלב

bottom of page